PERSAHABATAN

Assalamualaikum...

Hye semua...dah lamakan sye xupdate blog nie... buat masa sekarang nie sye agak sibuk dengan assingment yang bertimbun2 macam bukit 2.. baru sekarang sye ada sikit masa untuk melawat blog sendiri.Okelah, sebenarnya sye nak share sikit sesuatu dengan korang semua.

Tahu x apa itu ''PERSAHABATAN''??? mestilah tahukan,sahabat 2 kawanlah yang ke hulur ke hilir dengan korang...Yew memang betul tapi kamu semua faham x erti persahabatan 2.. (bunyi cengkerik).Sye bukan nak aibkan sesiapa,hanya sekadar nak bercerita untuk dijadikan pesanan untuk korang.Alkisahhhhhhhh......hehhe..ceritanya berbunyi macam nie, sye sememangnya dari kecil lagi xmempunyai ramai kawan bukan disebabkan sye nie sombong tapi sye jenis hanya rapat dengan orang tertentu  jew.. Sye mempunyai seorang kawan yang sye dah anggap dia macam family sye sendiri,kami berkawan sejak umur sye 8 tahun lagi sehingga lah umur dah menginjak remaja.. Masa dekat sekolah ramai yang kata kami ''twins''<----- sye sendiri pun xtau kenapa orang kata kami kembar padahal muka kami xseiras pun, bila ditanya pada orang,ramai yang kata muka kami hampir serupa...Aduhaii!!! boleh pula macam 2..hahaha...it's okey laaa i xkesah pun..sememangnya kami selalu berdua ke mana sahaja..

After finish SPM, sye pun membuat permohonan untuk sambung my study sana sini...asal nampak jaaa yang berkenan di hati sye akan google search and mohon..(dengan harapan yang tinggi dapatlah mana2 panggilan dari universiti)....Lama jugaklahhh menunggu,tunggu punya tunggu akhirnya sye pun dapat surat tawaran dari sebuah kolej sains perubatan...wahhh!!! dengan hati yang mengembang kerana happy,sye pun terima...TUP TUP!! kawan rapat sye pun dapat kolej yang sama dengan sye..lagilah sye gembira kerana dapat sambung pelajaran di tempat yang sama dengan dia..

But, rambut sama hitam tapi hati lain2(perumpamaan yang direka sendiri,.,hehe) sejak berada di muka bumi KL nie macam2 dugaan yang datang.. Tapi kuatkan hati tempuhi juga demi pelajaran dan cita2 sye.Berbalik kepada kawan sye nie, hubungan kami semakin hari semakin renggang.. Mungkin dia dah ada kawan baru yang lebih baik dari sye.Kini kami dah semakin jauh, perkataan twins yang sinonim dengan kami dahulu kini dah bertukar menjadi single twins(macam mana 2??haaaa fikirlah sendiri)...
Sye masih sayangkan hubungan persahabatan kami tapi kini sperti menunggu retak dan berkecai jeww...

SEDIH....itulah yang sye rasakan sekarang, .............................................................................

Tapi tak apa, sye datang sini dengan niat nak sambung pelajaran ke peringkat yang tinggi dan mengejar cita2 sye....One day, i'm to be come a doctor...hehe(doakan sye yew)

Dah banyak sye membebel nie, sebenarnya tujuan sye bercerita panjang nie kerana sye nak ingatkan korang, jagalah hubungan persahabatan korang baik2...jangan gaduh2,alahhhh kalau nak gaduh pun janganlah lama2....kita nie dalam hidup nie memerlukan kawan, kita xboleh melakukan sesuatu tanpa kawan...Time kita susah,kawan tempat kita meminta pertolonga selain family,,jadi jagalah hubungan PERSAHABATAN kamu semua...sekian dahulu dari sye MS CINDERELLA..:)


No comments:

Post a Comment